Za izpolnitev zastavljene vizije prostorskega razvoja Slovenije 2050 je treba pripraviti analizo izvedljivosti izvedbe večmodalnih vozlišč v Sloveniji z rangiranjem (razvrščanjem) s stališča učinkovitosti za uporabnike pri njihovi uporabi.
Strategija prostorskega razvoja Slovenije 2050 je usmerjena v cilj, da bo središča povezoval udoben, učinkovit in cenovno dostopen javni potniški promet, ki bo zasnovan na železniškem omrežju, kateregabo dopolnjeval sistem avtobusnega prevoza, ki bo z mikromobilnostjo povezan v celovito, integrirano in večmodalno omrežje. Središča in okolico bodo dodatno povezovale kakovostne daljinske kolesarske poti. Negativni učinki infrastrukturnih omrežij bodo kar najmanjši. Cilj analize je, da z uporabo GIS orodij, na podlagi razpoložljivih strokovnih podlag, prikaže, opiše in ovrednoti:
-
posnetek stanja obstoječih in predvidenih večmodalnih vozlišč, kot so opredeljene v Konceptu vzpostavitve vozlišč v okolju trajnostne mobilnosti (DARS d.d.) in Operativnem načrtu ureditve parkirišč na železniškem območju ter Strategije upravljanja delov železniške postajne infrastrukture za potnike (SŽ d.d.) in z upoštevanjem sinergijskih učinkov med njimi,
-
evidentiranje predlogov dodatnih lokacij večmodalnih vozlišč glede na potencial potnikov s predlogom njihove umestitve v prostor,
-
preveritev možnosti gradnje dodatnih večmodalnih vozlišč s preveritvijo možnosti izvedbe glede na veljavne prostorske akte,
-
preveritev možnosti navezave večmodalnih vozlišč na cestno omrežje (državno in lokalno),
-
preveritev možnosti navezave večmodalnih vozlišč, na javni potniški promet (železniški in cestni, z razdaljami med vozlišči in postajnimi točkami/postajališči/postajami), glede na veljavni vozni red in potencialne dodatne linije,
-
proučitev potenciala za dodatne linije ali okrepitev obstoječih zaradi vozlišč,
-
tabelarično in opisno razvrstitev s:
-
stališča učinkovitosti za uporabnike pri njihovi uporabi,
-
stališča organizacije javnega potniškega prometa,
-
stališča izvedljivosti glede na potreben čas za izvedbo,
-
navedbo tarifne (plačilne) politike za uporabo parkiriščnega dela za osebna vozila v vozliščih, če le ta obstaja in predlog za njeno morebitno spremembo,
-
navedbo koridorjev z največjo možno dodano vrednostjo ob izvedbi večmodalnega vozlišča,
-
Priporočila za nadaljnjo uvedbo novih koridorjev JPP in večmodalnih vozlišč s predlogom projektov, ki so najprimernejši za hitro izvedbo.
Simon Koblar magister geografije
+ 386 (0)1 420 13 00 int. 45
simon.koblar@uirs.si